Cardsharper Customs nie trzeba nikomu przedstawiać.  Motocykle z tej stajni są przemyślane i dopracowane w najmniejszym detalu.

Tym razem, spod ich dachu wyjechała Honda CX 500 Scrambler. Pierwotnie, zleceniodawca chciał Cafe Racer. Jednak na szczęście udało się go przekonać na zmianę planów. W sieci pojawiło się mnóstwo przekombinowanych cafiaków na tej właśnie bazie. Scrambler był strzałem w dziesiątkę. Jedynym warunkiem właściciela był upside down, reszta to inwencja Cardsharper Customs. 

Tył ramy został skrócony a tylne elementy trzymające błotnik zrobione od nowa, usunięte też zostały mocowania centralnej stopki, a prowadzenie tylnego hamulca przesunięte tak, by było jak najmniej widoczne. Patrząc na kształt subramy, Jacek wpadł na pomysł wykorzystania dna starego zbiornika jako boczka, w którym w miejscu na tunel byłby poprowadzony wydech. Genialne w swojej prostocie. Gratulujemy inwencji. Sam wydech jest nierdzewny, a jego końcowa część jest zdejmowana i ma w środku wyciszenie

Kolejnym ważnym  elementem dla wykonawcy projektu jest owiewka. Wybrali z klientem soczewkową lampę, i chcieli, aby miała odpowiednią oprawę. Zależało im na ładnej retro owiewce. Na szczęście motocykl miał oryginalną owiewkę, i zamiast ciąć blachę, Jacek zaczął rysować, co musiałby wyciąć ze starej żeby uzyskać pożądany kształt… I znów, łatwiej powiedzieć niż zrobić. Narzędzia do metalu, nie zawsze nadają się do rzeźbienia w  tworzywie sztucznym… Walczył i się nie poddał, efekt widoczny na załączonych obrazkach.

Zbiornik został delikatnie uniesiony aby uzyskać linię z kanapą, której tapicerka wykonana jest z materiału używanego do tapicerki jachtowej – bardzo odpornego na wszelkie czynniki zewnętrzne.

Oczywiście, to nie wszystko, jest jeszcze masa drobiazgów zaprojektowanych i zrobionych ręcznie. Obniżone podnóżki, górna półka z mocowaniem prędkościomierza, błotniki, kanapa, ukryta puszka na akumulator i elektrykę, itp.

Cały motocykl został odświeżony, silnik pomalowany (VHT), proszkowo pomalowana rama, felgi i akcesoria, stare śruby ocynkowano lub zastąpiono nowymi.

W tym czasie, klient zaczął się zastanawiać jaki kask pasowałby do tego motocykla. Schemat malowania był wstępnie gotowy, więc wiedzieliśmy, że chcemy żółty kask w stylu retro enduro.

modelka: Karolina Ławnik

foto: Flash Paradise