Kilka sposobów na pozbycie się wgniotek na baku.

Pierwsza, najbardziej inwazyjna to rozcięcie baku, wyklepanie i ponowne zaspawanie. Wiadomo, masa roboty. Czasami jest to nieopłacalne, chyba że zrobimy to sami i mamy wielki sentyment do zbiornika.  To samo jeżeli jesteśmy zmuszeni do reanimacji baku którego nie da rady kupić – klasyki i zabytki.

maxresdefault

 

Drugi, mniej inwazyjny to przyspawanie haczyków do wgniecenia i wyciąganie wgnioty, szlifowanie i szpachlowanie.

barrjune2-51

 

Jeżeli jesteśmy przy wyciąganiu można użyć do tego sprzętów bazujących na klejach i przyssawkach. Obecnie powszechnie stosowane są techniki szybkich napraw, tzw. smart repair, umożliwiające usunięcie punktowych wgnieceń bez ingerencji w powłokę lakierniczą.
W sklepach motoryzacyjnych oraz na internetowych aukcjach dostępne są zestawy do samodzielnej naprawy punktowych wgnieceń. Warto wiedzieć, że takie amatorskie produkty jedynie przypominają profesjonalne urządzenia. Dobrej jakości zestaw do naprawy wgnieceń to wydatek kilku tysięcy złotych.

0001VAHJ9BT59WQ2-C116

Młotek bezwładnościowy do wyciągania wgnieceń.

0001VAHYK2IEG5EJ-C116-F4

Możemy spróbować wypychać wgniotki przez otwór wlewowy, jeśli jest dostęp. Potrzebujemy narzędzi o różnych końcówkach i sporego doświadczenia. Waląc na oślep możemy narobić większych szkód niż pożytku. Sposób wykorzystywany przeważnie przy usuwaniu wgniotek w autach, baki motocyklowe są sporo grubsze i twardsze.

images

1000x901c_narzedzia-do-usuwania-wgniecen-p-26542142

Niezłym sposobem jest próba zaatakowania zbiornika sprężonym powietrzem. Może się udać jeżeli wgniecenia nie mają ostrych załamań.

Podobno działa ogrzanie uszkodzonego miejsca i nagłe schłodzenie.

Jeden typ wlał wody, uszczelnił i wsadził do piekarnika – niby para załatwiła sprawę 😉

Jak widać sposób jest naprawdę wiele. Czasami jednak najlepszym wyjściem będzie stara, poczciwa szpachla 🙂