Cafe Racer rodzaj motocykla, a właściwie sposobu jego przeróbki, oraz określenie opisująca znaczącą człon londyńskiej społeczności motocyklowej.

Cafe Racer – długi, smukły zbiornik paliwa, specyficzny, ścięty zadupek i niska kierownica mocowana bezpośrednio do półki lub lag. Ponawiercane gdzie się da, dla minimalizacji wagi, obdarte ze wszystkiego co nieprzydatne adekwatnie do stylu jazdy ich właścicieli, którym przyświecał jeden cel – uzyskać jak największą chyżość swoim odchudzonym jednośladem.

Opuszczona w dół wąska kierownica i cofnięte podnóżki pozwalające szoferowi przyjąć leżąca – opływową – sylwetkę w czasie jazdy. Oczywiście puste wydechy i czasami specyficzne owiewki przednie – tzw. „jajo”.

Pierwsze cafe racery pojawiły się w Wielkiej Brytanii, gdy na jej droga szefowali Rockersi. Grupa zadziorny gości pragnęła tylko szybkości, a dokładniej 100 mil na godzinę, czyli w żargonowym języku „The Ton”.

W chwili narodzin Cafe Racerów, czyli we wczesnych latach 60-tych minionego stulecia 100 mil na godzinę było wierzchołkiem możliwości jednośladów. Cafe Racer musiał być pierwszym skojarzeniem po słowie „prędkość”.
Dziś, tak jak i pół wieku temu, temperamentne dusze tworzące to środowiska żyją w bratnim stylu, jak ich ojcowie i dziadkowie. Posiadówki w kawiarence, wywieranie stosownego wrażenia na tamtejszych pięknościach, a w pauzach pomiędzy wyciszoną i kulturalną egzystencją – maratony do kolejnej knajpki z bratnimi sobie osobnikami.