Street tracker – to styl motocykli wzorowany na motocyklach biorących udział w amerykańskim odpowiedniku naszego Speedway’a (żużel) zwanego Flat Track.
Korzenie tego sportu sięgają prehistorycznych czasów, gdy motocykle dopiero co pojawiły się na świecie. Kolebką są Stany Zjednoczone, gdzie do dziś chłopaki (i parę dziewczyn) w pełnym uślizgu pokonują okrążenia ziemnego toru. Europa powoli dostrzega uroki tego widowiskowego sportu i pomału coraz to więcej imprez w tym klimacie pojawia się głównie na wyspach(np DIRT QUAKE dla amatorów http://sideburnmagazine.com/dirtquake/
Osoby zainteresowane zgłębianiem nie tylko historii flat tracku ale i czynnym kibicowaniem odsyłam do kulowego filmu „On any sunday” (info: http://en.wikipedia.org/wiki/On_Any_Sunday) oraz magazynu SIDEBURN (http://sideburnmagazine.com/ENTER.html).

Kibice z całego świata parę lat temu zwariowali na punkcie tego sportu i zaczęli przerabiać swoje konie na wzór maszyn rodem z toru dorzucając tylko oświetlenie i przedni hamulec.. Fanatycy z Włoch postanowili nawet zacząć seryjną produkcję ultralekkich motocykli miejskich w flattrackowym wydaniu pod nazwa Zaeta http://blog.derestricted.com/design/zae … rack-bike/ . Bazą jest ultra mocny silnik TM 530 i praktycznie zero masy… Domyślacie się jak to naparza??!! :)

Wracając do motocykli robionych w przydomowych warsztatach.. Najczęściej pod nóż szły : Yamaha XS650, Harley Sportster, Yamaha SR400/500, Honda VT500 Ascot, Honda FT500. Obecnie coraz śmielej ludziska sięgają po mocno wyżylowane silniki KTM, Husqvarna etc..lub R1 ale co kto lubi.

Czasami ludziska budujący swój motocykl w stylu BRATSTYLE błędnie określają go mianem Street Trackera. Pamiętajcie : rasowy Street Tracker wyglada jak Flattracker!! Bratstyle to zupełnie inny temat…