Opony z białym pasem niby są ale w archaicznych wymiarach za niesamowitą kasę. Co zrobić? Malować? Można sprowadzić specjalną farbę z USA, czasami trafić na polskich portalach aukcyjnych. Efekt dobry na wystawy, do motocykli które nie jeżdżą i oglądamy je z pewnej odległości (widać, że to malowane i łatwo się uszkadza).

Następny pomysł to białe kauczukowe obręcze firmy Atlas, luźne czy klejone nadają się jak farba, przetestowałem dwa zestawy za twarde i szybko się starzeją na powietrzu.

Ostatni pomysł to znalezienie białej gumy o zbliżonych parametrach do opony i zwulkanizowanie. I tu sukces! Oczywiście nie od razu, próby z kilkoma grubościami i trzema różnymi klejami. Zacząłem od używanego w wulkanizacjach a skończyłem na bardzo drogim przemysłowym – Tip-Top SC 4000.

Biała guma SBR – Kauczuk butadienowo-styrenowy jest kopolimerem butadienu i styrenu. Guma o właściwościach elastycznych podobnych do kauczuku naturalnego. Wykazuje zwiększoną odporność na działanie czynników atmosferycznych m.in ozonu, wody i wysokie temperatury. Jest odporna na alkohole oraz kwasy i zasady nieorganiczne. Natomiast jest nieodporna na działanie smarów i olejów mineralnych, benzynę i węglowodory alifatyczne aromatyczne i chlorowane. Stosowana głownie do produkcji różnych uszczelek w przemyśle motoryzacyjnym (uszczelki elementów układu hamulcowego, uszczelki płynu do spryskiwaczy, uszczelki układu chłodzenia silnika, opony) oraz w przemyśle obuwniczym (podeszwy butów). 2mm